En guidet tour igennem junglen af mediebureauer

9. januar 2015 | Forfatter: | Posted in Ikke kategoriseret

Står du og søger et mediebureau, så kan du med fordele læse dette indlæg. Når du søger mediebureau kan de være svært at få overblikket over markedet. Google hjælper desværre ikke ret meget i denne sammenhæng og hvis man nu kun vil finde dem i København, hvad så?

Hvad nu hvis man kun vil finde dem som har specifikke kompetencer eller dem hvor timeprisen matcher ens pengepung?

Den anden dag på markedsforing.dk fandt jeg et link til et fantastisk tool. Det hedder www.bureaubureau.dk og kan ud over levere mig hele overblikket over mediebureauer så jeg kunne finde de mediebureauer, der matchede mine behov.

Da jeg først havde shortlistet ned til 15 mediebureauer, så filtrede jeg på erfaringer, så jeg kun fik dem der tidligere havde arbejde med Bank og finans. Hvorefter jeg fik 3 mediebureauer at vælge imellem.

Jeg ringede til 2 af disse og efter en mini-pitch fandt jeg lykken med mediebureauet Jumpsuit fra Århus.
Her vil jeg dog gerne lige give et par tip til dig når du indleder dialogen med mediebureauet. Du skal først og fremmest sikre dig ikke at blive en lille fisk en stor dam. Så hellere vælge et mindre bureau, hvor du er en mere betydelig kunde. Du kan også ligeså godt spille dit max budget ud, så ingen af jer spiller fordækt agenda.

Du skal også overveje om du ikke bør tage dialoger med nogle digitale bureauer, som efterhånden også håndterer mediespendings og samtidig har in house ressourcer, der kan optimere og udvikle på din webplatform og derved får du et bureau mindre at slås, større rabat og god synergieffekt. Bemærk at dit valg af bureau skal alignes med din webplatform, således at hvis du benytter wordpress eller sitecore, så skal bureauet kunne håndtere dette.

Du skal også kigge lidt på deres erfaring og tidligere projekter. Har det lavet noget indenfor din branche. Lad os sige du vil lave en madblog. Så vil du du gerne have at bureauet har food erfaring, som fx jyllandsbureauet Opening har det.

Og så lige en advarsel om ikke at tage timepriserne de spiller ud med for givet. Man kan i den grad godt trykke dem ned. De er bestemt til at handle med. Også på mindre budgetter. Selvom det kan være lidt uldent, så kan du altid antyde at der ligger i kakkelovnen til en flere og større projekter på bagsiden af indgangsprojektet.

Held og lykke med at finde dit næste mediebureau.

Ps. du kan også finde andre bureautyper, som fx reklamebureauer eller webbureauer

Del denne artikel
Disclaimer

Forfatter:

This author has published 1 articles so far. More info about the author is coming soon.

Skriv et svar